måndag 22 juni 2009

CISVare på Globalkonferensen 2009

Hej alla sommarnjutare!

Under sista helgen i maj fick Ulle och jag ett mail från CISV Swedens ordförande Jenny Andersson: ”Är det okej om jag lägger in era blogginlägg från globalkonferensen på ordförandebloggen?” Ulle och jag tänkte göra Jenny glad och skriva superbra inlägg från LSUs Globalkonferens i Örebro, som ägde rum 29-31 maj.

På konferensen var 150 personer från 20 olika länder och från en massa olika coola organisationer. Ulle och jag var helt uppe i att prata med alla inspirerande männsikor att bloggandet förlades i våra minnen.


Vi var fyra CISVare på konferensen (förutom Per Olsson och Daniel Frelen som jobbar med LSU) Alex Neuman och Kelly Bowden från Canada och så Ulle och jag.

Förutom att vara med på en massa workshops som hölls av andra organisationer, så höll vi också en om Mosquito Tactcis. Den var mycket uppskattad, och man kunde se folk bläddra i sina exemplar av boken lite över allt hela tiden.

Ideer från workshopsen(älskar svengelska ord) och människor vi träffade kommer ni att få ta del av under Impact-Youth helgen och SO höst i… höst! ;)

Ni kan kolla in globalkonferensens blogg för att kolla in bilder och lite youtube klipp. Då kan nu se hur Kelly (som är CISVs internationella juniorrepresentant), Alex, Ulle och Hanna Mia ser ut. Spännande! ;)

Stor kram till er! J

Inga kommentarer: