fredag 1 november 2013

Första kvällen på det gemensamma höstforumet

Första dagen på årets största CISVhändelse har passerat. Just nu är klockan fem i tolv och jag sitter här och skriver på blogginlägget för helgens första kväll.

Jag kommer ihåg min första upplevelse med CISV på en nationell nivå och det var just en helg som denna för tre år sedan. Mycket har hänt sedan dess och nu sitter jag som Nationell Juniorrepresentant och försöker att genomföra mitt första höstfourm någonsin. Det var den helgen som gjorde mig insperard att fortsätta jobba med CISV och det är tack vare den helgen som jag lagt flertalet helger på olika projekt inom CISV. Man skulle kunna säga att det är en första trappsteget på en trappa som består av ett antal upplevelser. Det har varit en obeskrivlig resa.

Skillnaden mellan tidigare år och i år är att vi har valt att slå ihop höstmötet och tidigare kallat SO Höst (numera kallat Juniorernas Inspirationsmöte). Målet med det är att visa att CISV är en organisation där alla är välkomna och där alla faktiskt kan göra skillnad.

Sedan ska vi ju naturligtvis välja nya juniorrepresentanter, men mer om det tar vi i morgon efter frågestunden som vi ska ha med kandidaterna.

Och ifall man ska sammanfatta det som hänt än så länge så kan man väl säga att det har varit ganska lugnt. Vi har kört lite namnlekar, käkat jättegod pizza, spelat lite mafia och snackat om våra förväntningar inför helgen.

//Oskar Moberg
Nationell Juniorrepresentant (men bara i några dagar till)

Inga kommentarer: