måndag 9 december 2013

Vår nya NJR - Andreas Nord

Hej alla monsterdiggare & CISVare!

Jag heter Andreas Nord och är er nya Junior NJR!
Jag är 20 år och kommer från allas vårt kära landskap Skåne, från en by utanför Helsingborg vid namn Ekeby. Alltså är jag av förklarliga skäl med i CISV Helsingborg!

Mitt medlemskap i CISV sträcker sig till 2008 då jag blev ”rekryterad” för att åka på Summercamp (nuvarande Step-Up) i Dallas, USA. Och bam! Där var jag fast. Sedan har det blivit två internationella läger till, ett som JC i Håbo 2010 och mitt senaste som var ett Seminarieläger i Mexiko City, Mexiko. Alla sjukt balla!
Lite annat jag gör inom CISV är att jag arrangerar Lisebergsdagen tillsammans med två andra balla tjejer och sitter i Seminariekommitten, så fullt upp!

När jag inte hänger runt i CISV (vilket jag gör en hel del) så lirar jag fotboll i Ekeby GIF och har gjort sen jag var 7 år gammal. Fast jag gillar i princip all sport!
Gillar också musik och mycket musikfestivaler! Senast var jag i England på en festival med elektronisk musik som heter Creamfields.

Och utanför CISV och mina andra intressen så pluggar jag just nu på universitetet. Jag läser lite olika kurser i väntan på att komma på vad jag vill läsa för program. Så just nu läser jag musikvetenskap (fantastiskt ämne) och entreprenörskap & projektledning (fantastiskt det med).

Hur är jag då som person?
Kort skulle jag beskriva mig som en glad och ärlig person. Tycker det lämnar en lagom öppen bild av mig för att ni ska kunna lära känna mig över de här två åren!

Är så pepp & övertaggad på min NJR-period och julen!!

Puss&kram
Andreas


Ps. Vill du också skriva en så här fet presentation om dig själv om ungefär ett år? Tveka inte att nominera dig själv till NJR i höst då. Förhoppningsvis har ett litet frö bildats nu. 

1 kommentar:

My sa...

Heja dig!! (och sjuk framförhållning vad det gäller nomineringarna, i like!)